tiistai 3. kesäkuuta 2014

TEHDÄÄN IKÄIHMISTEN UNELMISTA TOTTA!

"Etsimme päähenkilöitä ohjelmaan, jossa toteutetaan 70 vuotta täyttäneiden tavallisten ihmisten unelmia. Ne voivat vaihdella sukukokouksesta kuumailmapallolla lentämiseen ja 50-luvun juhlista tapaamiseen suosikkilaulajan kanssa.
Unelma voi olla iso tai pieni, hauska tai koskettava. Tärkeintä on, että sen toteuttaminen merkitsee paljon ohjelman päähenkilölle.
Ohjelmaan voi hakea 19.6.2014 asti.
Tunnetut suomalaiset auttavat ohjelmassa senioreita heidän unelmiensa toteuttamisessa. Kuvaukset toteutetaan kesällä ja alkusyksystä 2014. Ohjelmasarja esitetään joulukuussa 2014..."

LUE koko teksti:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/05/tehdaan-ikaihmisten-unelmista-totta






                                                                                        Ab alio exspectes, alteri quod feceris

                                                                                       "Joo mä ziigaan ulkomaan valokuvia
                                                                                        Vertaan niitä ja mun paleltumia
                                                                                        Oon mä ottanu kylmältä osumaa
                                                                                        Tuntuu että kolhii mua kotimaa".


Raappana "Kauas pois"



"Lähdetään kauas pois!
Sinne mis on lämmin
Ja niin paljon elävämmin
Loistaa tähdet ja kuu!

Ei se voi olla väärin
Lähtee maailman ääriin
Haluan sun kanssasi poistuu

Joo mä ziigaan ulkomaan valokuvia
Vertaan niitä ja mun paleltumia
Oon mä ottanu kylmältä osumaa
Tuntuu että kolhii mua kotimaa

Bungalowi heiluu
Tuulen voimasta keinuu
Tuolla kaukana jossakin
Jätän taakse tän ostarin!

Lähdetään kauas pois!
Sinne mis on lämmin
Ja niin paljon elävämmin
Loistaa tähdet ja kuu!

Ei se voi olla väärin
Lähtee maailman ääriin
Haluan sun kanssasi poistuu

Jos sä lähdit ja menit
Ja sä teit mitä suunnittelit
Täytyy tehdä miltä tuntuu mitä pitää
Ilman toimintaa saa aikaan mitään

Kaikki oli mukan matkassani viimeks kun tarkistin

Ja mä tilaan taksin
Ja zekkaan seuraavan galaxin

Ja jos mä nään lunta
Niin sen on oltava unta
Ei kylmästä tietookaan
Tiedä mitään hienompaa

Ja mä haluan nähdä ja kokea
En vaan loputtomiin asioita hokea
En jämähtää paikoilleen!

Lähdetään kauas pois!
Sinne mis on lämmin
Ja niin paljon elävämmin
Loistaa tähdet ja kuu!

Ei se voi olla väärin
Lähtee maailman ääriin
Haluan sun kanssasi poistuu

Ulko-oven suulta
Puhaltaa lämmintä tuulta
Ei oo kylmään paluuta!
Siis sun täytyy tulla mun luo!

Ulko-oven suulta
Puhaltaa lämmintä tuulta
Ei oo kylmään paluuta.. Ei!"










                                   Timontalossa valmistaudutaan innolla Juhannustansseihin ja monella jo jalat vipattaa..




                     Kävelylenkillä maastossa havainnoitiin ja ikuistettiin kameraan Vaccinium vitis-idaean kukkia.




Kävin asukkaan kanssa n.40 min. lenkillä ja matkalla asukas pysähtyi kuuntelemmaan kuulokojetta, vai mikä se oli?




                             Joku säihkysääri oli poiminut kielokimpun asukkaita piristämään ja sitä ihailtiin myös tovi.
                    




                                                                    Sitten joku karvajalka meni ja dekodeeras pöydän kattauksen.




                                                                            Asukas nauttimassa lasillisen huurteisen viileää kuplivaa..



                                                                                                           Nunc est bibendum



          Elämässä tulee olla välillä nostetta  -(Huom! En tarkoita alkomahoolia)   up..up we go dubbeldouble..
                                   

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti